top of page
חיפוש

5 מאפיינים לתכנון דירות בעשור הבא

תכנון דירות בישראל הוא תחום דינמי במיוחד. כל שנה שנתיים אנו חווים שינויים מרחיקי לכת בדרישות , במאווים ובצרכים של רוכשי הדירות בישראל. להלן 5 מאפיינים שאנו צופים לראות בעשור הבא:

1.דירות קטנות- בעקבות עליית מחירי הדיור וחוסר בדירות באזורי הביקוש אנו רואים מגמה חזקה של ביקוש לדירות קטנות. דירה קטנה זולה יותר, מאפשרת רכישה בהון עצמי מוגבל ומתאימה לצרכים המידיים של הרוכש.

2.מיקום- מגמה חזקה בשוק הדירות מצביעה שרוכשי הדירות מעדיפים במקרים רבים מיקום על פני פרמטרים אחרים. מיקום קרוב למרכזי תעסוקה, לאזורי בילוי, ולמוסדות חינוך או לתחבורה ציבורית, כל אחד ושיקולו הוא.

3.תכנון אישי ""Tailor made-בניגוד לעבר, בו היו 3 טיפוסי דירות לכל קהלי היעד הרי המגמה כיום היא רכישת דירה המתאימה לרוכש הספציפי: משפחה עם ילדים, בעל מקצוע חופשי המקבל קהל או עובד מהבית, רווקים, בודדים, גרושים, מצמצמי דיור, חד הוריים ועוד..


לכל אחד יש עולם שלם של צרכים, שאיפות ופרוגרמה ייחודית.

4.עולים לגובה-יותר ויותר רוכשי דירות מחפשים דירות במגדלים. המגדל מאפשר לקבל דירה איכותית הנהנת מאויר פתוח, נוף אטרקטיבי ופרטיות ברמה גבוהה.הביקוש לדירות במגדלים מושפע מאווירה כללית ואופנה בשוק הנדל"ן ועולה כל עשור בצורה משמעותית. סקר גיאוקרטרפיה מצא שהרצון לגור במגדלים חזק בקרב גברים יותר מנשים, צעירים יותר ממבוגרים וחילוניים יותר מדתיים.

5.שכירות-שינוי תפיסתי, חברתי וכלכלי גדול מתחולל בנושא הבעלות מול שכירות. משפחות רבות שוכרות דירה ואחוז הדירות בבעלות יורד משמעותית כל שנה. מגמה שתתחזק לדעתנו תהיה רכישת דירה בפריפריה במחיר בהישג ידו של הרוכש ושכירת דירה במיקום המועדף עליו. אדריכל גיל שנהב שותף עם אשתו אדריכלית דנית שנהב בכנען שנהב אדריכלים, המשרד מתמחה בתכנון שכונות מגורים, דיור מוגן והתחדשות עירונית .

גיל שנהב הקים בשנת 2012 יחד עם אינג' דני מריאן ואינג' ישראל דוד את CTBUH -ISRAEL הפורום הישראלי לגורדי שחקים ובניה עירונית, גיל משמש כיו"ר הפורום. גיל שנהב שותף עם עו"ד יריב בר דיין וניר שמול בחברה לפיתוח והתחדשות עירונית, החברה מייצגת דיירים בפרויקטים של פינוי בינוי בכל רחבי הארץ.

115 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page