top of page
חיפוש

טאבו, מפתח ומע"מ – כל הפרטים שאסור לפספס

אחד היתרונות הגדולים ביותר ברכישת דירה ישירות מהקבלן (ולא יד שנייה מרופא…) הוא העובדה שניתנת לכם האפשרות להכניס שינויים במפרט; מיקום מחדש של קירות, הרחבת חדרים, עיצוב שונה של המטבח וכו'. עליכם לוודא כי החוזה מכיל סעיף העוסק בשינויים הללו וכן פירוט מה הם כוללים. התעקשו על פירוט נרחב ככל האפשר. לדוגמא: אם סוכם כי תוכלו לבצע שינויים מבניים, בדקו האם נדרשת מכם השתתפות כספית נוספת והאם תהיה לכך השפעה על תאריך הכניסה לדירה. קרוב לודאי שהדירה נרכשת במטרה לעבור להתגורר בה מיד עם סיום העבודה וקבלת המפתח. אם כן, חשוב לקבל התחייבת מצד הקבלן בנוגע לתאריך בו תקבלו ממנו מפתח. אתם ודאי לא רוצים למצוא את עצמכם בסיומו של חוזה שכירות מבלי שיש לכם דירה משלכם לעבור אליה. שימו לב: קבלת המפתח אינה מעידה על סיום המחויבות של הקבלן כלפיכם או הצהרה מצידכם כי הדירה במצב תקין.

אחת ההפתעות המפוקפקות ביותר שאתם עשויים להיתקל בהן במעמד החתימה היא סעיף המע"מ. לעיתים אתם עשויים לגלות שהמחיר הנקוב כלל אינו כולל מס ערך מוסף, המגדיל למעשה את המחיר בלא פחות מ-18%. בסופו של התהליך, על ה"טאבו" – האגף לרישום והסדר מקרקעין – הגוף הרושם את נכסי הנדל"ן בפנקסי המקרקעין, לתת לרישום הבעלות תוקף חוקי. חשוב לדעת כי כל רכישת דירה או נכס נדל"ן אינה נמצאת בתוקף סופי עד להרשמה בטאבו. לכן יש לבדוק מה ההתחייבות של הקבלן כלפיכם ותוך כמה זמן יבצע זאת.

ישנם גם השירותים הבסיסיים דוגמת חיבור גז, מים, חשמל ואפילו טלפון ואינטרנט, שצריכים להיות זמינים עבורכם לשימוש כבר בעת כניסתכם לדירה. וודאו מול הקבלן כי הוא אמון על הטיפול בדברים הללו ולא חלים עליכם תשלומים נוספים מהם אתם עשויים להיות מופתעים. בשורה התחתונה, קראו היטב מספר פעמים את כל פרטי החוזה. רק כך תוכלו להיות בטוחים שלא תיתקלו בהפתעות ובעיקר, לישון בשקט בלילה בדירה החדשה שלכם.



12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page