top of page
חיפוש

מחלקת תושבי חוץ של שניר – איתור הקושי, זיהוי הצורך ומינוף קשרים מסחריים כמרשם להצלחה שווקית של "הכל

מאת: ניר שמול מנכ״ל חברת שניר ודורון כהן מנהל מחלקת מסחר בחברת שניר

בשנים האחרונות אנו עדים לגלי עלייה גדולים של יהודים מכל רחבי העולם. חלק מהבעיות בהם נתקלים העולים החדשים וכאלה הרוצים לעשות עלייה ולהשתקע בארץ, נוגע למציאת מקור פרנסה ופתרון דיור. המצב הביטחוני באירופה ואיום פיגועי הטרור הביא לגל עלייה נוסף של יהודים מהעולם בכלל ואירופה בפרט.

אחד המדדים החשובים ביותר להשתלבות עולים חדשים היא מציאת מקור פרנסה, מסגרת תעסוקתית או עסקית שתאפשר להם לפרנס את משפחותיהם או לחילופין להמשיך את הפעילות העסקית מחו"ל. העולים המגיעים מצרפת מאופיינים ברובם הגדול כעצמאיים העוסקים בתחומי מסחר מגוונים, בעיקר בתחומי מזון וביגוד.



איך לא נאבד את אלה שכבר כאן?

עם הגיעם לארץ, לא אחת נתקלים העולים בקשיי השתלבות בשוק התעסוקה הן בשל קשיי השפה, מנטליות זרה והתנהלות עסקית שונה מזו המוכרת להם מצרפת. ברוב המקרים, העומדים לצד אותם עולים הם קרובי משפחה או מכרים, לרוב צרפתים גם הם, המנסים לסייע ולשלבם בחברה. זהו תהליך ארוך, המותיר את העולים החדשים בעולמם ואינו מאפשר להם להיטמע בחברה הישראלית בצורה יעילה, כמו-כן לעיתים מתערער מצבם הן מבחינת מעמדם המשתנה מעצמאים לשכירים והן מבחינת פוטנציאל ההשתכרות.

חשוב לציין שעולים אלה לא יישארו בארץ בכל מחיר והאתגר טמון בדרך קליטתם, רמת הקליטה תקבע במידה רבה כמה מהם יתקעו כאן יתד. ברור כי מילת המפתח הינה הכוונה ותיאום ציפיות, בנישה זו נכנסת מחלקת המסחר של חברת שניר כגוף המייעץ לאותם עולים ומקשר ביניהם לבין עתידם העסקי.


הדרך לתובנות וזיהוי הצורך

על מנת להבין טוב יותר את הלך הרוח וצרכי אוכלוסייה זו ולהגיע לתובנות מעשיות, ביצענו עבודת מחקר מקיפה וגילינו כי מרבית היהודים החיים בעולם כיום עובדים כבעלי עסקים עצמאיים בתחומים שונים ומגוונים. הגורם המרכזי המקשר בין רובם בהחלטה לעלות לארץ, הינו מציאת מקור פרנסה בישראל לצד רכישת הדירה. יתרה מכך: מצאנו כי העולים החדשים עוד לפני חיפוש אחר מקום מגורים מחפשים אחר מקור פרנסה ואפשרויות לפתיחת עסק מקומי.


העולים מצרפת – צלילה לנתונים…

כ 13,000 יהודים עלו מצרפת מאז 1972. פילוח העולים מעלה כי בני 60+ מהווים את קבוצת הגיל הגדולה ביותר בקרב העולים מצרפת, כמעט שליש. בשנת 2014 הגיעו כ- 7,000 עולים לארץ וב- 2015 כ-10,000 עולים מצרפת. מדובר באנשים יצירתיים שרוצים לעבוד. הרמה הסוציו אקונומית הגבוהה של העלייה מצרפת, מתאפיינת בעולים שאינם זקוקים למרכז קליטה, זוהי אוכלוסייה המשתייכת לעשירונים העליונים בצרפת ושואפת להימצא בהם גם בישראל. מנתוני משרד העלייה והקליטה עולה כי רוב העולים מצרפת הם בעלי מקצועות חופשיים או סוחרים. הרבה עולים מעוניינים לפתוח עסקים שעובדים עם צרפת. לצד פלח גדול זה ישנם צרפתים שאינם בעלי הון והסכומים שהם יכולים להשקיע בנדל"ן נמוכים ולכן יפנו כנראה לעבוד כשכירים ויפנו לחיפוש דירה בפריפריה ויעזרו בקבלת הלוואות.


הקשרים של שניר לטובת העולים

לאור הקשר ההדוק שלנו עם רשתות המסחר והריטייל בישראל ראינו הזדמנות גדולה במינוף קשרים אלה לטובת מתן סיוע לעולים החדשים וכאלו המתעתדים להגיע לישראל, בפתיחת עסקים חדשים עם ליווי והכוונה מבית שניר. עסקים רבים בישראל נפתחים כיום בשיטת הזכיינות בתחום המזון והריטייל.  אנו מאמינים כי תושבי החוץ, שרבים מהם בעלי ניסיון בעסקים עצמאיים, יוכלו להשתלב כזכיינים בסיוע שלנו, החל מבניית תוכניות מימון ועד  מציאת דירה המותאמת לצרכיהם תוך התחשבות במשתנים כגון מקום מגורים, תקציב אזור וכיוצא באלה.


הקמת מחלקה ייעודית וייחודית לתושבי חוץ לצורך מתן מענה לצרכים אלה,  היה ברור לנו כי יש צורך לחנוך מחלקה ייחודית שתתמחה במתן פתרון משולב של מגורים ותעסוקה ליהודים עולים וכאלה שמתכננים לעלות לארץ. במסגרת המחלקה יוכלו לקבל העולים החדשים וכאלה העתידים לעלות לארץ שירותי הכוונה וייעוץ לחיפוש עבודה / פתיחת עסק בישראל עם ליווי אישי ויצירת החיבור עם כל רשתות הריטייל הזכייניות הפועלות בארץ.


פתרון של WIN-WIN

שניר היא חברת הנדל"ן המובילה כיום בתחום הזכיינות. הניסיון רב השנים מאפשר לה לזהות את האנשים המעוניינים לצאת לדרך חדשה ולרכוש זיכיון על ידי אבחון פרופיל הלקוח (הזכיין) ולמידה של רצונותיו ושאיפותיו. כך, באמצעות התאמה בין דרישותיו ורצונותיו של הלקוח לרשת הנכונה והתחום הנכון, תוכל חברת שניר לסייע לו ללכת עוד שלב קדימה בדרך להגשמה ולהתפתחות העסקית. כאמור, לשניר קשרים הדוקים ורבי שנים עם רשתות השווק המובילות בארץ במגוון תחומים: מזון, הלבשה, פארם, קוסמטיקה, צעצועים ועוד. את הקשרים הללו נוכל למנף וליצור את ההתאמה האופטימלית בין הלקוח, המחפש זכיינות, לבין הרשת הזכיינית. היתרונות הינם רבים, מצד העולים הנכנסים כזכיינים: שמירה על מעמדם כעצמאיים ועל רמת החיים אליה הורגלו, תוך התפתחות מהירה בשוק הישראלי. בנוסף, נחסך מהם החיפוש המפרך אחרי לוקיישן מתאים – ההכוונה אותה הם מקבלים היא מקצועית מטעם רשת ארצית מוכרת עם ניסיון מוכח בתחומה. מצד הרשתות: הזכיינים המגיעים הינם פחות רגישים לגבי מיקום העסק משום שהם זקוקים להיטמע באופן מהיר בשוק העסקי. הם מגיעים עם הון עצמי התחלתי גבוה המאפשר להם לצאת לדרך בצורה חלקה יותר. הזכיינים החדשים רציניים יותר ומכווני מטרה משום שהאופציות העומדות בפניהם אינן רבות. לצד חיפוש אחר מקור פרנסה פונים העולים מצרפת למציאת פתרונות דיור, האמידים שבהם פונים לרכישת דירות באזורים מרכזיים כמו: תל-אביב, הרצליה פיתוח ורעננה ואחרים פונים לאזורים רחוקים יותר כמו: אור-עקיבא, חיפה, נשר, כפר סבא ואף באר שבע. השיקול הכלכלי הוא הראשון בבחירת מקום מגורים.

כנס תעסוקה ומגורים במשרדי שניר

בשבוע שעבר קיימה מחלקת תושבי חוץ של שניר כנס ראשון מסוגו הפונה לקהל הצרפתי, לכנס הגיעו עשרות עולים מצרפת המתעניינים במציאת דיור הולם לצד פתיחת עסק עצמאי. רוב המשתתפים הינם אמידים, מחזיקים במקצועות חופשיים כגון: עורכי דין, בעלי זיכיון בצרפת ובעלי עסקים עצמאיים אשר הביעו עניין בהמשך דרכם העצמאית ובפתיחת עסק בארץ.  הכנס הוכתר כאירוע מוצלח ורבים ביקשו לתאם פגישות המשך ולהתוודע לאפשרויות שיש לשניר להציע. הגברת גוזלן המתגוררת בפריז ממשתתפות הכנס, התרשמה עד מאוד מן היוזמה ולדבריה היא חשה כעת מעודדת לנוכח האפשרויות. משפחת גוזלן מעוניינת לבצע עלייה, בעוד ביתם כבר מתגוררת בתל אביב עם בן זוגה. לדבריה יש בכוונתם לשוב לישראל ביולי הקרוב ולרכוש דירה עבורם ועבור ביתם. מחלקת תושבי חוץ שלנו תסייע בידי המשפחה ככל שתוכל הן ברכישת הדירות והן במתן אפשרויות תעסוקה. פרויקט ניו תל אביב אותו משווקת חברת שניר, נראה למשפחה כאפשרות מתאימה והם התרשמו מן הפרויקט ומסביבתו.

חברת שניר מברכת כל עולה חדש המגיע לארץ או מתכנן לעלות לישראל בעתיד ותעשה כל שביכולתה על מנת לסייע לו למצוא דירה או עסק מסחרי בתנאים הטובים ביותר, ממש כמו המקומיים בישראל.

15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page